Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, April 09, 2009

寂寞

寂寞,并不是只有在没有你在身边的时候才会感觉到。

心灵的寂寞,你知道吗?

想要找人聊聊天,但是你却在睡梦中。那时的我,是寂寞的。

想要和你说说话,但是知道不能打给你。那时的我,也是寂寞的。

想要听听你的声音,但是除了等你的来电外什么都不可以做。那时的我,也是寂寞的。

你也会像我一样,常有这样的体验吗?我想不会吧。

即使有,也肯定比我少。

而你,似乎不明白我的感受。

原来觉得寂寞,对你而言,也是一种错。

因为寂寞而流下的泪水,就只能往肚子里吞。

2 comments:

sunnietart said...

actually we came to this world alone and one day we will also leave this world alone.
So the most important thing in life is to be comfortable with doing things ourself, to be comfortable and appreciate being alone sometimes.
习惯和学会享受寂寞是很重要的 :)
When i'm alone, i will pack my things, read my books, watch dvds, sometimes i even go shopping. There is once i went to the movies, i feel so liberated..maybe its not something i will usually do alone. So do challenge yourself one day to do things out of the norm! Step out of your comfort zones!

李老师 said...

寂寞也可以算是一種自由吧。。。