Daisypath Anniversary Years Ticker

Sunday, December 28, 2008

我是多余的

开开心心带着foldable bike回家,(这一阵子它都在熊熊家,因为熊熊还在为它打扮与改装。)却被嫌弃。

是的,是我的错。

是我嫌家里不够多东西,所以再加多一样。

是我没有在熊熊买这脚车前停止他这么做,告诉他家里没有位。

是我笨,不会在ECP租脚车,硬要带一辆回家。

也许,我根本不应该属于这个家。

一个人霸占了一整个房间,还要把脚车放在客厅。

也许,就如你们所说的,妈咪在医院生我后,回家时不小心抱错了孩子,应该是隔壁床的胖男生才对。(虽然这只是骗小孩子的小玩笑,但是却永远都烙印在我的心中。)

是的,女儿是赔钱货。

我想,我只不过是家中的extra。

8 comments:

Anonymous said...

母亲总爱唠唠叨叨。
不要难过。

eternal-east said...

today blog is kinda harsh...
women have their values and goods. pls dun think this way.

cheers

小秀秀 said...

i just dunno y she always like to throw cold water in so many things i do.

fiefie said...

不要氣餒……
我也常常身同感受,可是,我們又可以怎樣?身為孩子的我們,只能忍……
這也算是孝順的一種吧……
加油。*hugs*

sunnietart said...

dun worry, next time when i buy my house, i offer u a room. u can share wif Naj :D!

Anonymous said...

u can choose who to be your bf or hubby but cannot choose who to be yur family member.

Try to have a better relationship with her or spend more time with her.

She should be hard in her words but soft in her heart towards u. No parent wun love their child one.

李老师 said...

sometimes i also cant stand my family members.. but what to do? life's like that when one is living with people from diff generations and ages.. so there wld bound to be some arguments.. i choose to ren and ren... well..at least my sister understands.

Willynn Ng said...

Hahaha. Dont worry, be happy.