Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, January 11, 2008

原来这就是你给我的鼓励

“如果走了走,发现不适合,就不要拖着人家。人家不小了。”

一大早,妈咪就对我说了这样的话。

和尼尼在一起都还没一个月,就听到这么“鼓励”的话语,真叫人难过。

我要的,是您给我的祝福,您给我的支持,而不是给我一桶桶的冷水。

“其实,你应该找一个爱玩的男生。你本来就是很爱玩的,只是我不让而已。”

既然你都知道我爱玩,而你却不让,那么还叫我找爱玩的男生,我岂不是不能跟着他到处玩?而若我跟着他到处玩,你会让我去吗?你又会担心我学坏吗?到时候,爱玩的他也许就只会玩,忽略我,忽略家庭。

你不觉得你的话自相矛盾吗?

“我看他也是个很闷的人。”

你说这句话,有何证据?你了解尼尼吗?你知道他平时爱做什么,有什么消遣吗?

我知道你是为我好,也为尼尼好。不适合,就不要拖着不放。但是,为何你就不能给我你的支持呢?为何你总是不看好我的每一段感情?你知道我是多么渴望能够得到你的支持吗?

和一个人在一起才几个星期,就能看清楚他吗?就算如此,世界上的每一个人都不同,那不是每一个男生都不适合我吗?

4 comments:

Anonymous said...

Take it easy lor haha, parents are like tat mah. They love u but they just dun wanna show lor.

Wanna learn bad things ah? Come smoke with me n have a hoegaarden once awhile lor... ur mom will kill me i guess haha. Cheer up bebe. U will find ur own happiness de n no one will be able to stop u^^

Anonymous said...

不要理会uncle joe的学坏之道。
爱情是情侣之间的关系,无需理会周遭的建议与怀疑。只要有爱过,就不会后悔当初没有。

加油哦,小秀秀!

fiefie said...

haha ya.. parents are like that.. they just don't want you to hurt yourself eventually.. or even hurt other people. after all, they eat salt more than we eat rice, so they are more experienced in life in a way.. it's their way of protecting you.. so don't take it to heart, i'm sure your mom is not trying to pour cold water on your r/s, but just want to remind you sometimes.. cheer up!

小秀秀 said...

thanks Papa, Jiali and Yeek!! Yah i noe my mum is just being concern, but it hurts me in a way. but no worries, i just wanna complain dats all..hehe